











|

|
Už na I. stupni ZŠ sa žiaci stretávajú s prírodovedou. Naši piataci sa učia biológiu, šiestaci až deviataci prírodopis. Biológia sa vyučuje podľa školského vzdelávacieho programu. V každom ročníku na II. stupni sa vyučuje iný biologický odbor. Najviac obľúbená je teloveda, najmenej geológia. Hodiny sú oživené názornými učebnými pomôckami, riešením tajničiek a praktickými cvičeniami.
Svoje vedomosti občas testujeme v počítačovej učebni a takto využívame nainštalované výukové programy pre tento predmet. |
Naše aktivity
Biologické olympiády
Už 4. školský rok sa žiaci našej školy pripravujú na biologické súťaže. Niektorí sa prihlásia sami, iných osloví pani učiteľka. Pravda je taká, že príprava na olympiády je veľmi dlhá a náročná. Biologická olympiáda vyžaduje od žiakov hlboké vedomosti, vytrvalé štúdium odbornej literatúry, pozorovanie a poznanie prírodnín. V tomto školskom roku sa pripravujeme na BiO kategórie E z odboru zoológia.
Postery / nástenky / a zoologické zbierky, ktoré si žiaci pripravovali do regionálneho kola využívame aj po súťaži. Takto sa nám darí motivovať ďalších žiakov. Niekedy sa stane, že súťažiacemu pomáhajú spolužiaci pri získavaní rôzneho biologického materiálu a takouto cestou zapájame do práce širší okruh žiakov. |
Plnenie úloh ENVIROPROJEKTU
ZŠ v Haniske sa zapojila do súťaže tvorby projektov s environmentálnou tematikou.
Vypracovaním projektu sme chceli získať prostriedky na zveľadenie areálu školy a naučiť žiakov separovať odpad. Podarilo sa a náš projekt, ktorému sme dali názov ENVIROPROJEKT, vyhral. V projekte boli úlohy pre všetkých, ktorí boli ochotní pomôcť. Jednou z úloh bolo vytvorenie náučného botanického chodníka pre žiakov.
Žiaci pomáhali zhotoviť tabuľky s botanickým názvoslovím a umiestnili ich ku príslušným rastlinám. Ďalšou úlohou bolo triedenie odpadu. V každej triede žiaci umiestnili pod tabuľu dve krabice s označením papier a plasty. Takto jednoducho sa deti učili separovať odpad. Poslednú úlohu tiež plnili všetci žiaci školy. Išlo o to , ktorá školská chodba bude najčistejšia. Od mája až po december 2008 sa pravidelne vyhodnocovala čistota 4 školských chodieb. Víťazná chodba / II. a III. ročník / bola odmenená peknými izbovými kvetmi /palmami / v črepníkoch a sladkosťami. |
Podiel na estetickej výzdobe školy
V priestoroch našej ZŠ sa nachádza viac násteniek. Jedna z nich je určená pre predmet biológia. Dievčatá z IX. ročníka veľmi ochotne prijali úlohu pripraviť zaujímavú prírodopisnú nástenku pre svojich spolužiakov .Aj touto cestou môžu žiaci získavať nové informácie z predmetu a rozširovať si okruh svojich vedomostí. Po účasti na biologickej olympiáde sme na nástenku umiestnili poster, s ktorým Martinka Papugová vyhrala III.miesto v regionálnom kole. Veľmi sa páčil všetkým deťom. A akú tému žiačka na posteri prezentovala ? Téme dala názov: Môj škrečok Jerrko. Vtipnou formou všetkým predstavila svojho škrečka a jeho život v ich dome. |
Čo ešte chystáme ?
- v apríli sa zúčastniť regionálneho kola 43. ročníka BiO
- kontrolovať a vyhodnocovať čistotu všetkých tried
- pestovať a starať sa o kvetinovú výzdobu
- vyhlásiť súťaž ZELENÁ TRIEDA
- uskutočniť biologický kvíz medzi V.A a V.B
- uskutočniť exkurziu do zoologickej záhrady v Košiciach a možno si
adoptujeme nejaké zvieratko..............
- uskutočniť exkurziu do prírodovedného múzea v Košiciach
|
|