Hodnotenie matematiky

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________

Školský rok : 2008/2009

V školskom roku 2008/2009 som cieľavedome využívala výpočtovú techniku na zefektívnenie výučby matematiky.  Na hodinách matematiky využívala informácie z Internátu, pracovali sme s matematickými programami a používali dostupné hotové výučbové programy.
   Na Internete vyhľadávali údaje pre riešenie matematických úloh, používala som aplety na zobrazenie matematických závislostí,  vypracované testy zverejnené na matematických stránkach.
     Na sústavné skvalitňovanie výchovno-vzdelávacieho procesu , uvádzala špeciálny prístup k slabo prospievajúcim žiakom a k žiakom s dysfunkciami .
Pravidelné pripravovala žiakov na súťaže (Matematická olympiáda, Pytagoriáda)
   Dôsledné   som pripravovala žiakov  9. ročníka na prijímacie pohovory a Celoštátne testy deviatakov .
Pri vyučovaní,  hlavne pri precvičovaní a upevňovaní učiva vo všetkých ročníkoch som postupovala podľa platných učebných osnov prispôsobených podmienkam našej školy .
Vyučovací proces v triedach bol dodržaný podľa vzdelávacích štandardov .
  Pravidelná starostlivosť o matematickú nástenku na škole.Kladne môžem hodnotiť hlavne to, že väčšina žiakov sa naučila logicky uvažovať a riešiť matematické problémy.
. Výsledky našich najúspešnejších žiakov:

 Matematická olympiáda –okresné kolo
Miesto:  Meno a priezvisko:               
2.          Michaela Petrillová                7.ročník
6.          Šimon Mikloš                           6.ročník
7.          Peter Petrilla                           8. ročník
14.        Veronika  Szilágyiová            8.ročník
14.        Slávka Eliašová                      6.ročník

Pytagoriáda 
 Okresné kolo  žiakov 3.-8.ročníkov
8. ročník :
3. miesto:    Veronika SZILÁGYIOVÁ
7. miesto :       Peter  PETRILLA
3. ročník
5. miesto  :    Jenčár Peter
7. ročník:
7. miesto Michaela PETRILLOVÁ
6. ročník:
10. miesto :  Mikloš  Šimon
5.ročník:
11. miesto: Čverhová Kristína
4. ročník :
16. miesto : Nátherová Nikola

                  
Školské kolo Pytagoriády :
1. stupeň:                                                       
Kategória  P3: 1. Jenčár Peter                                                   
                              2. Mário Norko                                                                                  
                              3. Džubárová Henka                                                                                     

Kategória P4 :        1. Nátherová Nikola

   2.stupeň:   Kategória  P5 :

 1.Čverhová Kristína
2. Pivarníková Janka
3.Papugová Andrea                

Kategória  P6 :  1.Eliašová Slavka                           
                           2. Mikloš Šimon                                                                      
                           3. Borzová Kristína
                           
 Kategória  P7: 
                             1. Petrillová Michaela                    
                             2. Papugová Martina
                             3. Lacková Karín
                               
Kategória  P8: 1. Szilágyiová  Veronika          
                        2. Petrilla  Peter
                        3. Nigutová Diana                                   
                        
Pozitívne môžeme hodnotiť aj fakt, že matematika na škole patrí medzi obľúbene predmety. Učivo bolo odučené podľa tematických plánov. V  školskom roku pracovala predmetová komisia kolektívne a zodpovedne, v dôsledku čoho bol aj koordinovaný postup pri preberaní učiva a v príprave na prijímacie skúšky na stredné školy.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________

  Školský rok : 2007/2008

  ______________________________________________________________________________________________________________________

 V školskom roku 2007/2008 som na škole začala cieľavedome využívať výpočtovú techniku na zefektívnenie výučby matematiky.  Som včlenila IKT prevažne do vyučovania Matematiky v 8. ročníku a v 9.ročníku. Na hodinách matematiky som využívala informácie z Internétu, pracovali sme s matematickými programami a používali sme dostupné hotové výučbové programy.

   Na Internete sme vyhľadávali údaje pre riešenie matematických úloh, používa som aplety na zobrazenie matematických závislostí,  vypracované testy, zverejnené na matematických stránkach.

     Na sústavné skvalitňovanie výchovno-vzdelávacieho procesu  som uvádzala

špeciálny prístup k slabo prospievajúcim žiakom a k žiakom s dysfunkciami .

Pravidelné som  pripravovala žiakov na súťaže (Matematická olympiáda, Pytagoriáda)

   Dôsledné   som pripravovala žiakov  9. ročníka na prijímacie pohovory

Pri vyučovaní,  hlavne pri precvičovaní a upevňovaní učiva vo všetkých ročníkoch som postupovala podľa platných učebných osnov prispôsobených podmienkam našej školy .

Vyučovací proces v triedach bol dodržaný podľa vzdelávacích štandardov .

  Pravidelná starostlivosť o matematickú nástenku na škole, tvorba so žiakmi 9.ročníka web - stránky .

Kladne môžem hodnotiť hlavne to, že väčšina žiakov sa naučila logicky uvažovať a riešiť

matematické problémy.

Žiaci 8. ročníka vyhlásili   súťaž v logickom myslení    Sudoku.

Hľadal  sa majster školy  v logikom myslení .Pozostávala  z dvoch kôl:

              Domáceho:        každý účastník súťaže odovzdal  zástupcom 8.triedy vyriešené  

                                        hlavolamy

              Celoškolského : ktoré prebiehalo v škole po záverečnom hodnotení domáceho

                                        kola v troch kolách 

 30.11.2007   sa uskutočnilo školské kolo v Hľadaní  majstra  školy  v logickom myslení  .

 Súťažili  žiaci všetkých tried , ktorí sa zúčastnili domáceho kola  a tiež žiaci, ktorí navštevujú matematický krúžok. Úspešných riešiteľov  domáceho kola sa nad naše očakávanie našlo  23 žiakov, čím sme si overili, že máme veľa šikovných žiakov.

Súťaže Hľadá sa majster školy  v logikom myslení  sa zúčastnili :

1.kolo....23   úspešných 15

2.kolo....15...úspešných 10

3.kolo.10......úspešných5

Majstrom školy  v logikom myslení za školský rok 2007/2008 sa stal žiak

 6.triedy - Richard Oravec ,ktorý sa zúčastnil  Majstrovstiev  Slovenska v sudoku  v Žiline.

 

 Výsledky našich najúspešnejších žiakov:

 

Matematická olympiáda –okresné kolo

Petrilla  Peter

3.miesto v okresnom kole Z7

Szilágyiová Veronika

8.miesto v okresnom kole Z7

Mária  Židová

18. miesto v okresnom kole Z6

Michaela Petrillová                       19. miesto v okresnom kole Z6

 

Pytagoriáda

 z okresného kola    žiakov 3.-8.ročníkov

6. ročník

1. miesto:    Michaela PETRILLOVÁ

11. miesto :    Richard  Oravec

5. ročník

2. miesto  : Slávka ELIAŠOVÁ

12. miesto  :    Sára Kišidayová                                                                         

7. ročník

6. miesto :  Peter  PETRILLA                             

6. miesto  : Veronika SZILÁGYIOVÁ

11.miesto  :     Slavomír  Výrostko

8. ročník

9. miesto :      Dominika  Ivanová

4. ročník

10. miesto  :    Andrea Papugová                          

 

Výsledky celoplošného testovania žiakov

Žiaci 9. ročníka štátnych základných škôl dosiahli  z matematiky    

 priemernú úspešnosť     56,30 %,

 Žiaci našej školy  z matematiky dosiahli  priemernú úspešnosť     57,30 %

 

    Pozitívne môžeme hodnotiť aj fakt, že matematika na škole patrí medzi obľúbené predmety. Učivo bolo odučené podľa tematických plánov. V  školskom roku pracovala predmetová komisia kolektívne a zodpovedne, v dôsledku čoho bol aj koordinovaný postup pri preberaní učiva a v príprave na prijímacie skúšky na stredné školy.